REJSEFOREDRAG - GRATIS

Hotelophold

Torshavn er en perle!

REJSER TIL FÆRØERNE med FÆRØERNEREJSER

– passion, erfaring og tryghed!

Jeres rejser og ferie på Færøerne skal selvfølgelig være i gode hænder. FÆRØERNEREJSER – en del af ISLANDSREJSER – har mange års erfaring med at arrangere rejser og ferie på Færøerne!
Vi er kør-selv-ferie-eksperterne – og har grupperejser og hotelophold som andre specialer.

REJSER TIL FÆRØERNE

FÆRØERNEREJSER – en del af ISLANDSREJSER.
Passion, erfaring, nærvær og tryghed!

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Mette Viberg - medejer af ISLANDSREJSER og FÆRØERNEREJSER Lotte Fisker - rejsekonsulent hos FÆRØERNEREJSER  Pia Jørgensen - medarbejder hos FÆRØERNEREJSER
Det er oftest Mette, Lotte eller Pia, der tager telefonen, når du ringer. På kontoret er også Lars, der står for hjemmeside, årsmagasin, fotos mv.
FÆRØERNEREJSER er en del af ISLANDSREJSER - et helt igennem dansk og danskejet rejsebureau
med kontor lidt nord for Aarhus – drevet med stor kærlighed og kendskab til Færøerne og Island. Læs mere om os HER.

52 40 40 77 | mail@islandsrejser.dk

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Det er oftest Mette, Lotte eller Pia der tager telefonen når du ringer. På kontoret er også Lars der står for hjemmeside, årsmagasin, fotos mv.
FÆRØERNEREJSER er en del af ISLANDSREJSER er et helt igennem dansk- og danskejet rejsebureau,

52 40 40 77 | mail@islandsrejser.dk

KUNDERNE SIGER…

Uopfordrede frivillige udtalelser og anmeldelser af rejser til Færøerne med FÆRØERNEREJSER:

“Wellness for to”
120 meter nede brager Atlanterhavets dønninger ind mod klipperne. Havgus og lavthængende skyer blander sig med vinden. Havfugle glide på opadgående luftstrømme og baner af sollys. Heroppe er græsset grønt. Vinden stille. Og som i et med øjeblikket er jeg i fuldstændig ro.

Vi bookede kør selv turen “short break” med 5 dage/4 nætter. To overnatninger i Klaksvig og to i Torshavn. På denne tur besøgte vi øerne Vagar, Streymo, Ysturoy, Bordoy og Vidoy. Kørte igennem mange af de lange, dybe og helt igennem fantastiske tunneller. Besøgte Gasadalur, Vestmanna, Kirkjubøur, Klaksvig og Torshavn. Nød udsigten fra Klakkur ovenover Klaksvig. Spiste gourmet fisk i Torshavn og nød den nye spa på hotel Føroya.
Hele turen var professionelt arrangeret af “Færøernerejser”. Dejlig og vedkommende service. Og en fed wellness oplevelse oplevelse for to – så vi vender med garanti retur.
Søren Greve

Tusind tak for al jeres hjælp med at planlægge vores sølvbryllupsrejse. Vi har haft en fantastisk tur i det skønneste vejr.

Vi så bl.a. lunder hele 3 gange forskellige steder rundt på øerne.
Vi vender helt sikkert tilbage til dette smukke land.

De kærligste hilsner og tak
Fra Anja og familie

Så er vi vel hjemme igen fyldt med gode oplevelser. Hvem siger, at det altid regner og er tåget på Færøerne? Vi har haft solskin, klart vejr og let brise alle dage, så vi har haft de bedste muligheder for at nyde den flotte natur, og det har vi gjort!
Bortset fra den første overnatning har alle overnatningssteder været absolut tilfredsstillende. Vi har virkelig oplevet stor service og gæstfrihed – især på Brim, Suderoy.

Alt har fungeret let og gnidningsløst både med billeje, ture o.l. Det har været gode og brugbare oplysninger, vi har modtaget fra jer. Tak for det.

Vi siger tak for denne gang og vender tilbage, når turen skal gå til Island.
Venlig hilsen Elisabeth og Co.

Vi var på Færøerne i uge 33 og havde en FANTASTISK tur!Ikke mindst på grund af vores ophold på Brim B&B i to nætter. Det er et helt fantastisk sted med en helt fantastisk værtinde. Hold fast i det!
Der var meget coronalukket da vi kom til Suderoy, men Mia tilbød da bare at lave aftensmad til min mand og jeg – der var de eneste gæster fordi alle andre havde corona-annulleret deres bookinger.

Vi fik en superb behandling fra ankomst til afrejse og har KUN roser tilovers for denne perle.
Tak for oplevelsen smile

Kh Anne Aarup Mikkelsen & Thomas Gade

Hej Mette,
Vi er nu tilbage fra vores tur til Færøerne. Alt gik som det skulle. Vi havde ingen problemer undervejs. Det var en helt igennem vellykket tur.

Vi fik set meget af øerne, og afslutningen i Thorshavn med de nationale festdage var rigtig fin.
Materialet, som du sendte til os, var meget nyttigt. Vi brugte det nærmest hele tiden.

Vi siger tak for hjælpen med at organisere rejsen.
Med venlig hilsen Søren Kissmeyer

Vi vil lige give feed back på vores fantastiske tur til Færøerne.
Det var en god tilrettelagt tur (tak for det) og vi fik tid til at se flere steder – og godt med bilen smile Vandrestøvlerne blev også brugt. De første to dage havde vi lidt regn og bådturen var også en våd fornøjelse, men sikke en oplevelse alligevel. De resterende dage var sommervejr, som Færingerne beskrev det.
Nogen har spurgt os, hvad der var bedst Island eller Færøerne? Dette kan vi ikke give svar på, da det er to vidt forskellige lande og giver hver deres oplevelse af natur og kultur.
Vi har nydt Islandsrejser/Færøernerejser de sidste to somre og kan kun fortælle godt om jer  smile Så vi siger tak for denne gang og må se, hvor turen går hen næste sommer smile
Sommerhilsner fra Gitte og Bjarne Høgh

Anmeldelser af FÆRØERNEREJSER - rejser til Færøerne - kunderne siger

Rejser og ferie til Færøerne - tilfredse kunder

TILFREDSE KUNDER

Her hos os er vi glade og stolte af de mange positive anmeldelse vi får fra vores kunder efter deres rejse til Færøerne. Kig forbi vores mange frivillige og uopfordrede anmeldelser der løbende bliver sendt til os efter kundernes vellykkede kør-selv ferie og bilferie, grupperejser, hotelophold i Torshavn eller aktiviteter på Færøerne.

Rejser til Færøerne - vi gør det selv

VI GØR DET SELV

Vi har stor erfaring med destinationen og er ikke et af de bureauer der sælger rejser uden egen erfaring. Vi har selv været på kryds og tværs på de mange smukke øer på Færøerne. At sælge rejser til Færøerne er vores passion – og det kan vores kunder tage helt bogstaveligt. På det personlige plan er det Færøerne og Island der drager os.

Rejser og ferie til Færøerne - individuelle rejser

INDIVIDUELLE REJSER

Vi er indbegrebet af individuelle rejser hos vores rejsebureau til Færøerne. Kun vores grupperejser til Færøerne er på forhånd forudbestemt. Vores kør-selv ferie og bilferie-pakker kan således bestilles året rundt og på netop de ønskede dage og datoer der passer dig og jer. Alle ruteforslag på kør-selv pakkerne kan tilpasses individuelt.

Rejser og ferie til Færøerne - erfaring og tryghed

MANGE ÅRS ERFARING

FÆRØERNEREJSER har solgt rejser til Færøerme i mere end 10 år nu. Lige så længe har vi i øvrigt også solgt rejser til Island. Årene med masser af kunder til Færøerne (og Island) har givet os en enorm erfaring – både med Færøerne generelt – men også med sammensætning af jeres rejser. Så vi kalder os EKSPERTERNE uden at blinke!

Rejser og ferie til Færøerne - personlig kontakt

PERSONLIG KONTAKT

Hos FÆRØERNEREJSER er vi ikke sådan et ”put-i-kurv” rejsebureau som er udbredt i dag. Det er vigtigt for os at vejlede inden et salg. En indledende snak over telefonen eller et møde på vores kontor, over en god kop kaffe, er et rigtig godt udgangspunkt for en rejse til Færøerne. Vi holder meget af en god vejledende snak med vores kunder.

Rejser og ferie til Færøerne - pakkerejser

PAKKEREJSER OG TRYGHED

Når du køber en pakkerejse til Færøerne, giver det netop langt mere tryghed at købe din ferie eller rejse gennem et rejsebureau. Her er du således dækket af Pakkerejseloven med netop den tryghed en pakkerejse giver! Her er du således sikret pengene tilbage, hvis vi hos os ikke kan gennemføre rejsen. Samtidig tager vi os af det hele for dig.

Rejser til Færøerne - kør-selv ferie, bilferie og grupperejser

KØR-SELV FERIE EKSPERTERNE

Vi er kør-selv ferie eksperterne til Færøerne - FÆRØERNEREJSERHvis vi her hos FÆRØERNEREJSER vil kalde os eksperter skal vi selvfølgelig også have noget af have det i – så vi er helt rolige, når vi kalder os for kør-selv ferie eksperterne. Her har vi mange års erfaring med rejser til Færøerne (og Island) og netop kør-selv ferier og bilferie – så når drømmeferien går til Færøerne tager vi vores opgave alvorligt. Vores kunder skal opleve kvalitet, erfaring, tryghed og vores høje niveau af service.

Jeres kør-selv ferie på Færøerne skal bare klappe, så vi vælger vores samarbejdspartnere på de smukke grønne øer med stor omhu. Bilen skal være i top, både når det gælder komfort, sikkerhed og service. Og overnatningerne undervejs lever selvfølgelig også op til vores kvalitetskrav.

MEST MULIGT FOR PENGENE

Hos os vil vi ikke bruge begreber som eksempelvis prisgaranti, som vi ser nogle steder. For os er det utroværdigt da det er som at sammenligne “æbler og pærer”. Det betyder ikke, at vi ikke har fokus på fornuftige priser. Vi gør alt for at vores kunder får mest muligt for pengene – inklusiv vores høje serviceniveau. Vi vægter kvalitet, erfaring, passion og tryghed højt. Det kan vi med mere end 10 års erfaring på området stå inde for, og tøver derfor ikke med at kalde os for kør-selv ferie eksperterne.
Læs her meget mere om vores kør-selv ferier og rejser til Færøerne.

REJSER TIL FÆRØERNE

Flyv til Færøerne med Atlantic AirwaysFærøerne, de grønne øer i Nordatlanten, byder altid på storslåede og uforglemmelige naturoplevelser. Nyd den rene luft og det varierede landskab med en blanding af høje majestætiske grønne bjerge og hyggelige smukke fjorde. Det hele krydret med idylliske landsbyer, der ligger nemt tilgængeligt langs det gode vejnet på øerne. De gode veje har masser af tunneller, så man nemt kommer rundt i hele landet. Kun få gange har man brug for at sejle for at komme frem. På en rejse til Færøerne er et besøg til hovedstaden Torshavn et must – og mange foretrækker at have base i denne skønne lille hovedstad.

HVORNÅR SKAL MAN REJSE TIL FÆRØERNE?

Rejser til Færøerne - hvornår?Et spørgsmål vi ofte får. Langt de fleste vælger sommermånederne. Men flere og flere får øjnene op for både foråret og efteråret, da disse årstider er milde, og ligefrem kan være med til at fremhæve kontrasterne i den smukke natur. Vinteren er der endnu ikke mange der vælger, men et besøg med Torshavn som base og med ganske få turister, skal det nok vække interesse med tiden. Færøerne ligger tæt på Golfstrømmen, hvilket giver milde vintre, der kun lejlighedsvis kommer under frysepunktet. Sommertemperaturen ligger i gennemsnit for døgnet typisk mellem 8 – 12 grader.

PAKKEREJSER FÆRØERNE

Pakkerejser til Færøerne med FÆRØERNEREJSERPakkerejser Færøerne – det er et par ord mange er blever mere og mere beviste om. For os her hos FÆRØERNEREJSER vil det som udgangspunkt altid betyde vores kyndige vejledning, kvalitet for pengene og vores gode pakkerejse-priser. Som jeres rejsebureau til Færøerne servicerer vi jer således hele vejen. Erfaring og tryghed – nemt og bekvemt.

For mange vil en anden tungtvejende grund til at vælge en pakkerejse til Færøerne gennem et rejsebureau være, at man derved er dækket af Pakkerejseloven. Dermed er man sikret pengene betalt tilbage hvis rejsearrangøren (os) ikke har mulighed for at gennemføre jeres rejse. Pakkerejser Færøerne – tryghed for jer og vores store viden om Færøerne  – og vores høje niveau af service. Derfor.

PRAKTISK INFO

Praktisk information om Færøerne og rejserMøntfoden på Færøerne er “kroner”og svarer til værdien af danske kroner. På Færøerne har de egne sedler men danske mønter. Man kan betale med danske sedler på lige fod med færøske sedler. Hæveautomater findes i de større byer/bygder. Kreditkort (Dankort, Eurocard/Mastercard og VISA) accepteres i de fleste butikker på Færøerne. Medbring for en sikkerhedsskyld kontakter hvis du skal ud til de små bygder. Der er generelt god mobildækning på øerne. Tidszonen på Færøerne er Greenwich middeltid. Nødnummeret er 112. Elektrisiteten er 220 v. Drikkevandet er noget af det reneste i verden. Der må ikke medbringes kæledyr på rejser til Færøerne.
Her er et link til alle de praktiske informationer.

GEOGRAFI M.M.

Færøerne ligge 62 grder nordFærøerne med sine 18 øer ligger ca. 430 km sydøst fra Island, 600 km vest for Norge, og 300 km nordvest for Skotland. Afstanden fra København er omkring 1.300 km. Færøerne ligger i det Nordatlantiske hav på 62º nord og 7º vest. Rejser til Færøerne og flyvetiden fra Danmark er kun 2 timer. De 18 øer er fordelt på 1.400 km2 (Danmark er på ca. 43.100 km2). Kystlinen er på ca. 1.120 kilometer. Befolkningstallet på Færøerne er på ca. 50.000 indbyggere. Sproget er færøsk og nært beslægtet med islandsk. De forstår og taler dansk. Prisniveauet svarer nogenlunde til Danmark. De har højrekørsel med fartgrænser på 80 km/t på hovedveje og og 50 km/t i tættere bebyggede områder.

NATUREN PÅ FÆRØERNE

Naturen på Færøerne - søpapegøjer og sulerNår man rejser til Færøerne er noget af det første man bemærker den friske luft (på samme måde som i Island). Noget andet iøjnefaldende er det grønne græs, der dækker overalt på øerne. De 18 øer på Færøerne er af vulkansk oprindelse, og øerne er en del af basaltsletten, der strækker sig fra Irland til Grønland. Bjergene og fjeldene er formet af lava helt tilbage i tertiærtiden. Istiden har formet øerne med høje fjelde og dybe dale og de smukke smalle fjorde. På Færøerne oplever man et rigt og meget varieret fugleliv. Øerne besøges hvert år af mange fugleenthusiaster hvor især søfugle tiltrækker ornitologer fra hele verden. Der er en stor koloni af Søpapegøjer på øen Mykines.

FÆRØERNEREJSER – en del af ISLANDSREJSER

ISLANDSREJSER og FÆRØERNEREJSER - rejser til Island og FærøerneISLANDSREJSER har eksisteret siden 2011 – og helt fra starten har vi haft Færøerne som en destination. For år tilbage lavede vi, som en naturlig konsekvens af dette. vores FÆRØERNEREJSER – en del af ISLANDSREJSER. Vores rejsebureau til både Færøerne og Island er helt igennem dansk- og danskejet. Vores lokaler ligger i Aarhus, hvor vi med glæde møder vores kunder, der ofte kommer forbi til en snak om rejser til Færøerne og Island – eller vedr. en rejse til Færøerne og Island i kombination – det er også populært. Vi har altid kaffe på kanden i vores lille hyggelige Café Søpapegøjen 🙂

Se også vores rejser til Island med ISLANDSREJSER.